صادرات ساعت سوئیس در ماه ژوئیه بار دیگر افزایش یافت و با افزایش تقاضا برای ساعت‌های گران‌قیمت رولکس و... ، به سطوح نزدیک به رکورد رسید و به بالاترین ارزش خود در هشت سال گذشته رسید .

فدراسیون صنعت ساعت سوئیس روز پنجشنبه اعلام کرد صادرات در ماه جولای نسبت به ماه مشابه در سال 2021 با 8.3 درصد افزایش به 2.2 میلیارد فرانک سوئیس (2.3 میلیارد دلار) رسیده است.

این بالاترین ارزش صادرات ساعت های سوئیسی از زمان ثبت رکورد در اکتبر 2014 است.

تقاضا برای ساعت‌های لوکس پس از آن که بسیاری از مصرف‌کنندگان پول نقد برندهای سوئیسی از رولکس و امگا گرفته تا Audemars Piguet و Patek Philippe را در حالی که در طول همه‌گیری در خانه مانده بودند، کشف کردند، افزایش یافت.

صادرات به ایالات متحده 13.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و این کشور پس از پیشی گرفتن از چین در سال گذشته، بزرگترین بازار صادرات ساعت سوئیس باقی ماند.

تقاضا در چین در حال بهبود است زیرا قرنطینه‌های کووید-19 کاهش می‌یابد و صادرات در این دوره افزایش می‌یابد تا جایگاه خود را به عنوان دومین بازار بزرگ صادرات ساعت سوئیس حفظ کند.

ژان فیلیپ برتسچی، تحلیلگر شرکت Vontobel که انتظار کاهش جزئی را داشت، گفت: ارقام صادرات «بسیار بهتر از حد انتظار بود».

برتسچی گفت: در حالی که قیمت ساعت های لوکس در بازار دست دوم کاهش یافته است، تا حدی به دلیل سقوط ارزهای دیجیتال و سقوط سهام، صادرات ماه جولای "آمار نسبتاً اطمینان بخش فدراسیون" است.

روند تولید قطعات گران‌قیمت این صنعت همچنان ادامه داشت و ساعت‌هایی با قیمت بیش از 500 فرانک بیش از یک سوم حجم و 95 درصد ارزش را به خود اختصاص دادند.

صادرات ساعت هایی با قیمت بین 200 تا 500 فرانک 29.2 درصد از ارزش خود را کاهش داد و به رکودی که از اوایل سال 2020 آغاز شد ادامه داد.

احتمالاً تا حدی به دلیل موفقیت همکاری Omega MoonSwatch با گروه سواچ، صادرات ساعت‌های با قیمت زیر 200 فرانک، 5.3 درصد از نظر ارزش، ششمین ماه مثبت سال، افزایش یافت.

به استثنای هنگ کنگ، کره جنوبی و ژاپن، صادرات ساعت سوئیس در ماه جولای به اکثر بازارهای اصلی آسیا و اروپا با درصد دو رقمی افزایش یافت.

لوکا سولکا، تحلیلگر برنشتاین در نظرات ایمیلی گفت: «موج تقاضای بالا پس از همه گیری ادامه دارد.

سولکا هشدار داد که کاهش تقاضا ابتدا از طریق خرده‌فروشان مشاهده می‌شود، زیرا ساعت‌های سوئیسی عمدتاً از طریق کانال‌های عمده‌فروشی فروخته می‌شوند و بین سفارش‌ها و تحویل‌ها تاخیر وجود دارد.

سولکا گفت: "اگر و زمانی که کاهشی وجود داشته باشد، صادرات ساعت اول آن را مشاهده نخواهد کرد."

برای خرید لباس مردانه شیک و ارزان به انتخاب برتر اعتماد کنید.